Szykujesz się do testów? Nie zapomnij...

Mentalne wskazówki w podejściu do testów piłkarskich

Każdy zawodnik, który otrzymał szansę testów piłkarskich w nowym klubie wie, że takiej sytuacji często towarzyszy stres. Jak zatem najlepiej przygotować się do testów od strony mentalnej? Psycholog sportowy - Paweł Drużek dzieli się poradami przydatnymi podczas testów w nowym klubie.

1. Wyznacz sobie cele operacyjne, a nie wynikowe.
2. Aby osiągnąć swój cel, powinno Ci zależeć do końca. Nie przekreślaj swoich szans zawczasu.
3. Przypomnij sobie wcześniejsze testy. Co na nich poszło Ci dobrze, a co gorzej? Jak możesz się przygotować do tego, aby poprawić to, co wtedy poszło nie po Twojej myśli?
4. Dobrzy sportowcy robią rutynowe czynności rzetelnie. Dopilnuj, aby dawać z siebie wszystko we wszystkim, co robisz (rozgrzewka, trening, regeneracja, wizualizacja, itp.).
5. Skupiaj się na tym, na co masz wpływ. To, co jest poza Twoją kontrolą zostaw poza swoją uwagą.
6. Przygotuj się mentalnie. Skorzystaj z pomocy specjalisty od treningu mentalnego.
7. Traktuj testy jako wyzwanie do pokazania się z najlepszej strony, a nie jako sytuację stresową.
8. Dbaj o formę cały czas. Kiedy okazja się nadarzy musisz być do niej przygotowany. Pamiętaj, że Twoja pewność siebie będzie wynikać również z tego, na ile dobrze przygotowany podejdziesz do testów.
9. Zachowuj się tak, jakbyś chciał, żeby Cię postrzegano. Wiedz, że potrafisz. Jeśli nie, to improwizuj. Będziesz obserwowany nie tylko podczas wykonywanych ćwiczeń czy podczas kontrolnego meczu.
10. Wierz w siebie, inaczej nie osiągniesz tego, co chcesz.

Podczas testów rywalizuje się czasem z kilkunastoma innymi zawodnikami. W sytuacji, kiedy zawodnicy prezentują podobny poziom wyszkolenia, to właśnie predyspozycje psychiczne mogą zadecydować o tym, kto otrzyma swoją szansę. Dlatego przygotowanie mentalne jest tak istotne.

Oto kilka pytań, które warto zadawać sobie przed ważnymi sprawdzianami:

1. Czy dobrze trenowałeś w ostatnim miesiącu?
2. Czy prawidłowo się odżywiałeś?
3. Czy dobrze spałeś i odpoczywałeś po treningach?
4. Czy Twoje myślenie buduje Twoją pewność siebie?

Jeśli odpowiedź na powyższe pytania będzie pozytywna, możesz być spokojny o to, jak zaprezentujesz się na testach. Powodzenia!

Aby dowiedzieć się więcej na temat treningu mentalnego, skontaktuj się z psychologiem sportowym, Pawłem Drużkiem.

dodano: 20-04-2015

Komentarze

Brak komentarzy

 

Wspierają nas przyjaciele piłki nożnej i liczne firmy.

Wspólny Cel, Jedna Drużyna

Tweetujemy z przyjaciółmi piłki nożnej. Dołącz do nas!!!

Wspólny Cel, Jedna Drużyna